Torsdag=hoppträning

Hej på er! 
 Idag tog jag en sovmorgon och slappade hela förmiddagen innan det var dags att hämta Moa vid tåget.
När jag hämtat Moa så kastade jag i mig lite lunch för att vi sedan skulle skynda oss till stallet för att göra klart allting , så att vi skulle hinna till ridhuset med sun och rida innan jag skulle hoppträna. 
Hade dressyrlektion för Moa med mycket tänk på hennes inverkan på hästen och tyckte att de såg mycket bättre ut denna gång en sist. Syntes att hon hade tränat på det hemma.

Sen fick vi skynda oss hem och ta med oss Ludde på hoppträningen. Började med en ganska lång upp värmning där vi red många små serpentinbågar på ena långsidan och på den andra galoppjobbade vi hästarna. Ökade galoppen för att sedan minska och gå in på en liten galoppvolt.
Hoppade fram på en linje med oxer 3 galoppsprång oxer 3 galoppsprång oxer. Hoppade även 4 kombenation och Avslutade med en liten evighetsbana. Ludde skötte sig super bra som vanligt, känns att han blivit mycket starkare men ändå mycket jobb kvar. Känns att han blir trött på slutet när det blir många språng. Så nu blir det ännu mera galoppträning och mer små evighetsbanor så man kan nöta lite. 



Moa
2015-02-05 @ 22:50:18
URL: http://moasjodin.blogg.se

Så sjukt fin på bilden!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0